Karşınızda Tamamen Elektrikli Olan Yeni Peugeot E-208!
2021 sonunda yapılan optimizasyonla %6,5 (+22 km) artırılan PEUGEOT e-208'in menzili, yeni teknoloji sayesinde %10,5 (veya yaklaşık 38 km) artırılıyor İçinde birçok modern teknolojiyi barındıran ve tasarlandığı 2019 yılından bu yana 110.000'den fazla parça halinde üretilen Peugeot E-208, içinde küçük bir direksiyon simidinin de yer aldığı Peugeot i-cockpit sayesinde heyecan verici bir sürüş sunuyor. Tamamen elektrikli Peugeot e-208 seçeneği de 2022'den itibaren satışa sunuldu ve Avrupa'da elektrikli B segmentinde ve Fransa'da tüm segmentlerdeki elektrikli araçlar arasında satış liderliğini ele geçirdi.
Rekortmenin Menzili 400 Kilometreye Çıkıyor
PEUGEOT e-208, yeni PEUGEOT e-308 aktarma organları sistemleriyle 2023'te satışa çıkacak. Sonuç olarak, WLTP döngüsünde 400 km'ye kadar elektrikli sürüş menzili sunma hedefiyle 38 km'ye kadar ve %10,5 ek menzil sunacak. Güncellenmiş PEUGEOT e-208, aşağıdakileri içeren tamamen elektrikli bir araçtır:
- Yepyeni motorun gücü 15 kW/20 BG, 260 Nm tork ve 115 kW/156 BG'dir. Titreşim, gürültü, vites geçişleri, koku ve CO2 emisyonlarının olmaması sayesinde daha fazla sürüş keyfi sağlar.
- Toplam kapasitesi 51 kWh (kullanılabilir 48,1 kWh) ve 400 volt elektriğe sahip yepyeni, daha etkili bir yüksek voltajlı bir batarya.
- PEUGEOT e-208'in tasarımcıları, bu yenilikçi motorla maksimum verimliliği aradılar. Tüm bu gelişmelerin yardımıyla, ortalama enerji tüketimi 100 km'de 12 kWh ile nispeten düşük.
2021'deki İlk Optimizasyonu Geliştirdiler
Peugeot e-208, 2021'in sonunda, verimliliği artırmayı hedefleyen teknolojik gelişmelerden faydalandı. Sonuç olarak, 362 kilometreye kadar bir WLTP menziline sahip olabilir. Başka bir deyişle, 2019'un sonunda piyasaya sürülen ilk modele göre menzilde 22 km'lik bir artış sağlandı. İki yeni geliştirme sayesinde, PEUGEOT e-208 lansman gününe göre %17,65 daha uzun menzil ve %15 daha az enerji kullanımı sunuyor. Yeniden tasarlanan e-208, ilk optimizasyon turu sırasında aşağıdakiler dahil bir dizi ek iyileştirme aldı:
- Isı pompası, ön camın üzerine yerleştirilmiş bir nem sensörü ile birleştiğinde ısıtma ve soğutmanın enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarır. Sensörün bilgi iletiminin bir sonucu olarak, yolcu kabinindeki hava akışını daha hassas bir şekilde düzenlemek, akü enerjisinden tasarruf etmek, aynı zamanda otomobilin iç sıcaklığını ısıtmak ve muhafaza etmek mümkündür.
- Enerji israfını en aza indiren ve sürtünmeyi azaltan "A+" sınıfı lastikler sunuldu.