Öz-İplik İş Sendikası Genel Başkanı Rafi Ay, 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı dolayısıyla sendika genel merkezinde düzenlenen basın toplantısında, Türkiye'nin tekstil sektörünün ana sıkıntılarından birinin markalaşma eksikliği olduğunu ve bu nedenle fason üretimin yaygın olduğunu belirtti. Ay, tekstil sektöründe fason üretimin kolay gelir elde etme aracı olarak görüldüğünü ifade etti.
Türkiye Tekstil Sektörü Dünyada İlk 10'da
Türkiye'nin tekstil sektöründe dünyada ilk 10 ülke arasında yer aldığını belirten Rafi Ay, tekstil ve hazır giyim-dokuma sektörünün yılda 20 milyar dolar gelir sağladığını ve dış ticaret fazlası vererek yüksek istihdam yarattığını söyledi.
"Markalaşma Geri Yatırım Gerektiriyor"
Tekstil sektöründe ilerleme kaydedilmesi için markalaşmanın önemine vurgu yapan Ay, "İnsanoğlu var olduğu sürece tekstil var olmaya devam edecektir. Tekstilin bu ülkede kalması gerekiyor ve bunun için markalaşması şart. Ancak markalaşma geri yatırım gerektiren bir süreç ve maalesef işverenlerimiz bu sürece girmedi," dedi. Ay, fason üretimin tercih edilmesinin, üretimin ucuz iş gücünün olduğu, enerji maliyetlerinin düşük olduğu ve pazara yakın olan yerlere kaymasına sebep olduğunu belirtti.
"Kalite Düşüyor, Sektörden Kaymalar Oluyor"
Firmaların ucuz işçilik peşinde olduğunu ve bunun kaliteyi düşürdüğünü ifade eden Rafi Ay, sektörden kaymaların yaşandığını dile getirdi. Daha önce Türkiye'de üretim yapan birçok firmanın Mısır başta olmak üzere farklı ülkelerde üretim yapmaya başladığına dikkat çeken Ay, "Şu anda daha önce Türkiye'de üretim yapan 130 firmamız, üretimlerini Mısır'da yapıyor. Bu sayı son bir yıl içerisinde tamamlandı," şeklinde konuştu.
Basın Mensuplarının Bayramı Kutlandı
Basın toplantısında ayrıca, basın mensuplarının 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı da kutlandı. Rafi Ay, tüm gazetecilerin bayramını tebrik ederek, basının önemine değindi.